Hołowczyc wystartuje w 69. Rajdzie Polski !

69. Rajd PolskiPolscy kibice rajdów samochodowych już wkrótce po raz kolejny będą mogli zobaczyć Krzysztofa Hołowczyca na rajdowych trasach. Po spektakularnym zwycięstwie w Baja Poland na początku września, już w najbliższy weekend popularny Hołek, wraz z pilotem Łukaszem Kurzeją, wystartują samochodem Subaru Impreza TMR R4 w 15. Rajdzie Warmińskim, a tydzień później w najważniejszej rajdowej imprezie w naszym kraju, 69. Rajdzie Polski.

„Jak co roku, we wrześniu jestem skoncentrowany na startach w Polsce, a w szczególności nie wyobrażam sobie nie wystartować w moim kochanym Rajdzie Polski, na malowniczych szutrowych odcinkach w okolicach Mikołajek. Tradycyjnie wystartujemy razem z Łukaszem Kurzeją, tym razem nowo zbudowaną Imprezą w najnowszej specyfikacji R4. Samochód został zbudowany przez Hołowczyc Racing, przy ścisłej współpracy z Tommi Makinen Racing. W zeszłym roku też startowałem samochodem z TMR i byłem z niego bardzo zadowolony, a Tommi był zadowolony z mojej jazdy, więc gdy napomknąłem mu, że chcę zbudować taki samochód w Polsce, powiedział, że udzieli nam wszelkiej możliwej pomocy, bo jest przekonany, że nasi mechanicy zrobią to nie gorzej niż jego ludzie. Słowa dotrzymał i mogę powiedzieć po pierwszych testach, że udało się  zbudować naprawdę świetne auto. Mam nadzieję na bardzo dobry wynik, a dla mnie liczy się tylko najwyższy stopień podium. – powiedział Krzysztof Hołowczyc.

Start załogi Hołowczyc/Kurzeja w rajdach Warmińskim i Polski jest realizowany przy współpracy z platformą internetową Motointegrator.pl., w której barwach startuje m.in. Krzysztof Oleksowicz.

„Pomysł połączenia naszych sił powstał parę tygodni temu w trakcie Inter Cars Motor Show na Bemowie, gdzie rozmawiając z Krzysztofem Oleksowiczem, twórcą Motointegratora,  uznaliśmy, że jadąc niemalże bliźniaczymi autami warto jest skonsolidować potencjał obu zespołów, co niesie za sobą znaczne korzyści logistyczne i sportowe. Idea bardzo szybko zamieniła się na konkretne działania i już niebawem wystartujemy jako jeden zespół w Rajdzie Polski. Krzysztof Oleksowicz to sportowiec z krwi i kości, człowiek żyjący prawdziwą pasją, więc cieszę się, że będę miał w zespole takiego partnera, który potrafi inspirować innych.” mówi Hołowczyc.

69. Rajd PolskiMotointegrator jest platformą internetową, która w przystępny i prosty w obsłudze sposób łączy ofertę kupna produktów z usługami warsztatowymi. Innymi słowy w serwisie można zarówno kupić części i akcesoria motoryzacyjne, jak i od razu zamówić ich montaż w specjalistycznym warsztacie. Na takim rozwiązaniu zyskują zarówno kierowcy, którzy mogą w wygodny sposób umówić się na wykonanie usługi warsztatowej przez Internet, jak również warsztaty pozyskujący nowych klientów. Motointegrator posiada własną sieć warsztatów - jest ich blisko 2000 w całym kraju, tak że klient może wybrać ten położony w najdogodniejszej lokalizacji. Wysyłany towar  dociera do klienta w przeciągu 24 godzin, a w ofercie jest aż milion produktów! 

Tegoroczne występy Hołowczyca w Polsce są wspierane są przez Monster Energy, amerykańskiego giganta w sektorze napojów energetycznych, z którym Krzysztof Hołowczyc związany jest kontaktem od 2011 r.

Krzysztof jest uczestnikiem projektu rajdowego Monster Energy od jego samego początku, gdy tylko weszliśmy na rynek europejski – powiedział Joe Parsons, Dyrektor Specjalnych Projektów EMEA w Monster Energy – Motorsport odgrywa znaczącą rolę w działaniach marketingowych Monster Energy, a Krzysztof nie tylko jest znakomitym kierowcą, ale też fantastycznym ambasadorem naszej marki na świecie, a w szczególności w Polsce

Znana jest już trasa 69. Rajdu Polski. Podobnie jak w ubiegłym roku składa się z 13 odcinków specjalnych o łącznej długości 233 kilometrów, a jednym z nich jest widowiskowy superoes na torze w Mikołajkach. Zawodnicy będą tam rywalizowali także podczas odcinka kwalifikacyjnego, który zadecyduje o ustawieniu na starcie do pierwszego etapu.

Wśród prób sportowych spore zmiany, w tym jedna nowość: oes Mrągowo o długości 23 kilometrów, który nigdy wcześniej, w żadnej konfiguracji nie był rozgrywany w Rajdzie Polski. Długość kilku innych odcinków została poddana znaczącym zmianom, podobnie jak ich przebieg. Dotyczy to między innymi oesów Kruklanki, Sady, Tałty i Paprotki. Zrezygnowano z odcinka Zalesie położonego najdalej od bazy rajdu w Mikołajkach dzięki czemu cała trasa stała się jeszcze bardziej kompaktowa i liczy tylko 611 kilometrów. Najdłuższe odcinki w rajdzie to dwukrotnie przejeżdżane Paprotki (23,80 km) oraz Mrągowo (23,41 km), a najkrótszy to naturalnie superoes Mikołajki (2,5 km).

Inauguracja rajdu w piątek, 28 września br., kiedy to o godzinie 16:00 rozpocznie się odcinek kwalifikacyjny. Cztery godziny później uroczyste rozpoczęcie dziesiątej rundy mistrzostw Europy, a szóstej Polski, połączone z losowaniem pozycji startowych do pierwszego etapu.

W sobotę, 29 września br. pierwsza załoga wyruszy na trasę o godzinie 08:00, aby o 08:58 wystartować do pierwszego odcinka Miłki. O godz. 16:09 rozpocznie się ostatnia, siódma tego dnia próba sportowa - superoes na torze w Mikołajkach, po którym samochody zostaną poddane trwającemu 45 minut serwisowi i odstawione do parku zamkniętego.

W niedzielę, 30 września start również o godzinie 08:00. Podczas drugiego dnia rajdu zawodnicy będą mieli do pokonania kolejnych 6 oesów, a pierwsza załoga spodziewana jest na mecie rajdu, na Placu Zwycięstwa w Mikołajkach o godzinie 16:34.